Naszym podopiecznym proponujemy następujące zajęcia:
- MUZYCZNO- RUCHOWE –doskonalenie poczucia rytmu , wyrabianie wrażliwości słuchowej, uwrażliwianie dzieci na piękno muzyki, integracja z grupa rówieśniczą.
- TEATRZYKI I BAJECZKI- ćwiczenie uwagi i koncentracji, rozwijanie umiejętności lepszego rozumienia otaczającego świata, uwrażliwianie dzieci na losy postaci.
- PLASTYCZNE I KONSTRUKCYJNE- kształtowanie umiejętności plastycznych, zapoznanie dzieci z różnymi technikami plastycznymi, rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie wyobraźni, rozwijanie ekspresji, śmiałości i płynności ruchów ręki.
- GIMNASTYCZNO- RUCHOWE-rozwijanie sprawności ruchowej, wyrównywanie braków w rozwoju ruchowym u dzieci, ćwiczenie mięśni kończyn górnych i dolnych, kręgosłupa, brzucha, itd.
- ZAJĘCIA TANECZNE (ZUMBA)- kształcenie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej, ekspresji ruchowej, oraz umiejętności współpracy dzieci w grupie.
- SENSORYKA DLA SMYKA- stymulowanie dzieci do poznawania i odkrywania świata, wzmacnianie prawidłowego napięcia mięśniowego, usprawnianie harmonijnej pracy układu nerwowego, rozwijanie umiejętności prawidłowego odbioru bodźców dostarczanych z otoczenia poprzez zmysły zewnętrzne (wzrok, smak, węch, dotyk) oraz płynących z własnego ciała poprzez zmysły wewnętrzne (równowagi i czucia głębokiego).
-ZAJĘCIA PROWADZONE METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE - rozwijanie przez ćwiczenia i zabawę takich cech jak: poczucie własnej wartości, pewności siebie, poczucia bezpieczeństwa, odpowiedzialności, wrażliwości i umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami; realizacja naturalnej potrzeby ruchu i zabawy, uzyskanie rozluźnienia, relaksu, poznanie własnego ciała i jego możliwości.
- ZAJĘCIA Z WYKORZYSTANIEM PEDAGOGIKI ZABAWY KLANZA- dostarczenie dzieciom pozytywnych przeżyć, nowych doświadczeń poszerzających horyzonty myślenia, unikanie rywalizacji, nauka współpracy i współdziałania z innymi, wyzwolenie aktywności twórczej, komunikatywności, rozwój percepcji słuchowej, wzrokowej i ruchowej.
Tygodniowy plan pracy dostosowany jest indywidualnie do poszczególnych grup wiekowych. Zajęcia odbywają się zgodnie z ustalonym harmonogramem:
PONIEDZIAŁEK- zajęcia sensoryczne w Sali Doświadczania Świata
WTOREK- spotkanie z bajeczką, wierszykiem, teatrzykiem
ŚRODA- zajęcia plastyczne i konstrukcyjne
CZWARTEK- zajęcia gimnastyczno- ruchowe, zajęcia prowadzone metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
PIĄTEK- zajęcia muzyczno- ruchowe, zajęcia taneczne (ZUMBA)
Zróżnicowane zajęcia w naszej placówce zachęcają dzieci to aktywnego uczestniczenia w nich.